Möbler på blocket

 Idag kommer ett gäng möbler ut på blocket, ytterligare några till kommer inom kort....
 
Först ut är vårt tredje egendesignade vitrinskåp. Här har vi utgått ifrån en mindre hallmöbel. Byggt upp den med tre hyllplan, dörrar av gamla fönster och handmålat den i en antikvit, matt färg.
 
Pris: 5000:-
 
 
 
 
  
 

 
Sen kommer min personliga favorit!
Ett teakskåp. Ommålat i en mjukare svart nyans, helmatt såklart. Benen är koppar-sprayade, supersnyggt!
 
Pris: 1700:- SÅLD
 
 

 
Här har vi en sideboard. Ommålad i en matt mörkgrå nyans. Benen har fått samma kopparfärg som skåpet, likaså ränderna på framsidan. Även knopparna och nyckeln är sprayade i samma färg. LOVE koppar!!!
 
Pris: 1500:-
 
 
 
  
  
 
Näst på tur kommer två soffbord. "Byggt" av gamla EUR-pallar. Borden är betsade, och har fått ett varsitt motiv målat på sig.
 
Pris: 900:- /st
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Hanna:

skriven

Hej! fantastisk härlig blogg. Vilken inspirationskälla du är. Har länge varit sugen på att renovera eller bygga eget vitrinskåp. Nu fick jag en spark i rumpn o lite mod att själv försöka. Är lite nyfiken på hur du gör för att få en så slät o snygg yta på dina möbler:) vad använder du för färger? Grundmålar du med pensel o spray målar sen? Har du tips på vad man ska använda för färgmärken? Glada hälsningar från Hanna

Svar: Hej Hanna!
Tack! Och kul att höra att du gillar bloggen 😄 Sprayfärger använder jag bara på små saker, som lampor, krukor mm. (Montana gold)
Till möbler använder jag Beckers elegant lackfärg. Och självklart grundfärg, så att färgen biter och sitter bättre. Hittills har jag bara köpt matt färg, glans 10, det tycker jag är snyggast. Hemligheten är att använda riktigt bra penslar, jag kör bara på proffs penslar, dyraste lackfärgs-penslarna, men absolut värt det! Är det stora släta ytor, använder jag skumroller.
Lycka till med ditt vitrinskåps-bygge!
Fråga på om det är något annat du undrar!
Josefine Ståhl

2 Malin:

skriven

Hej!
Jag undrar om det omgjorda teakskåpet finns kvar eller om du sålt det?
Mvh
Malin

Svar: Hej hej! Teak-skåpet finns kvar fortfarande! 😄
Josefine Ståhl

3 Ann-louise :

skriven

Hej finns något av skåpen kvar?

Svar: Hej! Det svarta teakskåpet är sålt, men de andra finns fortfarande kvar :-)
Josefine Ståhl

4 Ann-louise :

skriven

Okej det första vita skåpet men med dörrar på som är vita går det och vad skulle det kosta?

Svar: Det första vita kostar 5000:-, och vill du ha dörrarna vitmålade så kan jag göra det kostnadsfritt :-) om du vill kika på det, och inte bor för långt härifrån så finns skåpet just nu på George Andersons Golv i Borås. Det står i deras skylt :-)
Josefine Ståhl

5 Helen :

skriven

Hej! Finns det vita vitrinskåpet kvar?
Finns det möjlighet att skicka det med DHL el liknande?

Mvh Helen

Kommentera här: