Klädskåp- Olivia

Klädskåp till en liten tjej som heter Olivia. Målat allt i lackfärg från beckers. Benen är målade i en "nästan svart" matt färg. Utsidan på skåpet är målat i en vit halvblank färg, och insidan i en varmvit/ljusbeige blank färg. 
Vi har tagit bort några hyllplan och satt i en klädstång istället. Fint att kunna hänga upp favoritkläderna 😊



Här har jag skrivit ut hennes namn på vanligt A4 papper. Men jag ville ha en spetsigt A, så jag valde ett uppochnervänt V 😊
Sen klippte jag ut bokstäverna och ritade upp på dörren...

...sen tejpade jag konturerna med blå tejp. Målade först ett lager med vit färg (för att spärra ev. glipor) och målade sedan 2 strykningar med svart. 




FÖRE


Kommentarer:

1 Matilda:

skriven

Wow! Det är verkligen så snyggt!!! Och vilket jobb med maskeringen av O.

Svar: Tack Matilda! I brist på en "flexibel" tejp (får köpas till nästa gång) fick det bli lite pilljobb. Som tur är gillar jag ju det 😁Men resten av bokstäverna gick i rasande fart 😉
Josefine Ståhl

2 Nadja:

skriven

Hej! Kan du på något sätt göra en nästan lika dan? Är helt kär!! Va skulle detta gå på isåfall ifall du hittar loppis fynd! Du är så galet duktig vill köpa allt ifrån dig!

Svar: Hej hej! Vad kul att du gillar det! Självklart kan jag göra ett till! Så fort jag hittar ett till liknande skåp bara 😊 om det är såhär du vill ha det, och jag bara hittar ett skåp i rätt prisklass, så landar allt på ca 3000:-. Är du fortfarande intresserad så maila mig på [email protected]
Josefine Ståhl

3 Nadja:

skriven

Hej! Tack för svar! Ja men det gör jag! Vart kan man hämta isåfall bor i Göteborg tror annars det är bättre med frakt, vad skulle det gå på ungefär?? Men jag är så intresserad av att köpa en sån guld lampa som du gjorde om du får tag på en liknande så maila mig gärna!!

Svar: Vi bor i Ulricehamn, så ca 10 mil från Gbg. Jag behöver ha vikt och mått för att få fram ett pris från dhl, men det går inte under 800:-, däremot kan vi erbjuda hemkörning för 400:-. Annars är du såklart välkommen att hämta här när det passar! Jag håller utkik efter ett skåp, och en liknande lampa, så har du förstatjing om jag hittar 😄
Josefine Ståhl

4 Ida:

skriven

Hej, jättefina möbler du fixar till! En fråga.. om man hittar ett liknande skåp som bilden, vad gör du med ytan innan du målar? inget mer än tvättar av el slipar något, för hand el m maskin? O om man ska måla om nyare material typ ikea-möbler, vad hade du gjort med ytan innan du börjat måla? Tips för att få jämnt resultat på tex skåp, sprayfärg, roller, pensel? mvh Ida

5 Lisen:

skriven

Älskar dun stil!! Jag ska snart börja inreda baby/barnrummet här hemma, gissa om du ger mig massa idéer😃💞

Kommentera här: