Blocketfynd, målat med Chalk Paint

Fyndade detta matsalsbord på blocket, tidigare ägaren var påväg att såga sönder det. TUR att jag hann dit innan!
 
Bordet är målat i Chalk Paint, och här kommer bilder på hur det såg ut INNAN jag vaxade det
(kommer fler bilder)
Dynorna till stolarna ska såklart kläs om också, när jag har hittat det perfekta tyget.
Tips mottages gärna..
 
 
Benen och stolarna är målade i French Linen,
och bordsskivan är målad i två nyanser utav French Linen+Old White  
 


 

 


 
 

Kommentarer:

1 Tackan:

skriven

Jösses vilket pilljobb, blev väldigt fint!

Svar: haha, det ser faktiskt värre ut än vad det är.. eftersom rutorna redan fanns på bordet, maskerade jag bara en massa. Men jag gillar visserligen lite pilljobb =) och tack=)
Josefine Ståhl

2 Sarah:

skriven

Var köper du färgen? Har läst om den innan och blir supersugen på att testa den när jag ser hur fina grejer du gör!

Svar: Jag köpte först på lapassion.se men insåg efter beställningen att "Storegården" hade två butiker i min närhet. Så jag var faktiskt en sväng i deras Borås-butik i fredags, kul att gå i butiken och se alla färgprover i verkligheten, och dom hade flera möbler och deras väggar målade i Chalk Paint. Men dom har även en webshop storegardencountryliving.com
Josefine Ståhl

3 Sarah:

skriven

Tack, det ska jag absolut kolla upp :) Bor i Alingsås, så det är ju inte så långt att åka!

Svar: Ja men då så :-) Deras Borås-butik ligger runt hörnet om café bakgården om du vet vart det ligger (vid högskolan) En butik värd att besöka!
Josefine Ståhl

4 veronika sjögren:

skriven

Hej hej!!!
Mycket fint...vlken färg har du på stolarna??Vill måla min fötölj i den kulören,
kram

Svar: Hej! Stolarna är målade i Chalk paint, kulör French Linen. Den blir jättefin, väldigt lik betong i färgen.
Josefine Ståhl

5 Katarina Florman:

skriven

Hej

Det ser jättefint ut det du har målat, har provat själv att måla stolar men får inte till det bra tycker jag, får så mycket kalknoppror, har blandat ut färgen med vatten som jag fick tips om men det blir ändå massor med kalknoppror. Har du ngt tips hur du har gjort?

Svar: Hej!

Jag har fortfarande inte lärt mig färgen helt själv. Men färgen torkar ju väldigt fort, så försök att inte dra med penseln för mycket på samma ställe.. Då blir det genast ojämt.. Sen har det blivit lite knoppror på mitt med, men det kan lätt slipas bort efteråt. Jag tycker visserligen att det blir bättre när jag tunnar ut med vatten, men det är stor skillnad på chalk paint mot vanlig lackfärg, chalk painten blir mer som en handmålad yta (inte som lackfärg som flyter ut bra) men det är ändå det som är lite tjusningen med färgen 😄 du får testa dig fram! Lycka till! Och fråga gärna igen om du undrar något annat!
Josefine Ståhl

6 johanna:

skriven

Jättefint!! Vet du om man kan slipa bort vaxet om man ångrat sig om färgen?

Svar: Om du har ångrat dig med färgen, så är det bara att måla om. Chalk paint fäster på vaxet igen 😊 jag har själv målat om möbler som jag har vaxat..
Josefine Ståhl

7 Sophia:

skriven

Hej,
Jag har testat att måla med chalk paint och färgen blev kanonsnygg men tyckte att det var bökigt med vaxet och fick det inte alls att hålla.
Är en yta som ska kunna torkas med våt trasa men ska väl inte var något problem. Eller? :)

Några tips?
/Sophia

8 Anonym:

skriven

Amazing!

Kommentera här: