Unika vitrinskåp av gamla fönster

Gamla fönster har en charm och patina som nya fönster ofta saknar. I somras hade vi turen att trilla över ett helt gäng gamla fönster, som vi så klart ville göra något med. Idén om att bygga vitrinskåp av dessa växte fram. Ett halvår senare hade flera unika vitrinskåp, med dörrar av gamla fönster kommit till världen. Vi har utgått ifrån olika gamla byråer som vi fyndat på loppisar, vilket också gör skåpen ännu mer unika. Sedan har vi byggt upp skåpen med nya limträskivor och avslutat med en krönlist längst upp. Det är en härlig känsla att ge gamla möbler nytt liv. För en billig peng, och med lite kreativt arbete kan många gamla möbler förvandlas till något vackert att vara stolt över. Det är bara fantasin som sätter gränser. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Karin L Russo:

skriven

Hej!

Har du några vitrinskåp till salu nu?

Svar: Hej Karin! Ursäkta jag har helt missat din fråga. Jag har ett svart till salu just nu, det finns i min webbutik www.loppisverkstan.se :) Med vänlig hälsning, Josefine
Josefine Ståhl

2 Madeleine:

skriven

Vart har du köpt materialen? :)

3 Madeleine:

skriven

Jag undrar hur ni har gjort vitrinskåpet som är på bild 3 uppifrån? :)

4 Madeleine:

skriven

Jag undrar hur ni har gjort vitrinskåpet som är på bild 3 uppifrån? :)

5 Weronica:

skriven

Superfina skåp. Hur fäster ni överdelen (vitrindelen) i underdelen?

6 Johanna:

skriven

Hej! Jag måste bara säga att jag beundrar det du gör! Du är grym! Det blir så snyggt😊

Själv brinner jag för att skapa med färg, form och ljussättning i hemmet! Dock har jag inte din förmåga att vara så påhittig och kreativ känns det som :)

Ville fråga om råd - jag har tänkt göra om min dotters ikea kök och blev såklart helt såld på det du gjort ! Andra projektet är ett stort fult (ek )matsalsbord från ikea. Måste fixa stolarna också såklart det är Henrikdals stolar från ikea med beige klädsel. Vill ha betong känsla och vitt.

Har sett chalk paint (anni sloans) har du använt den? De olika Spray färgerna vart köper du dessa?

Skulle bli så glad om du har tid och lust att skicka iväg lite tips till mig😊


7 Isabell:

skriven

Vad otroligt fina saker du gör! Jag undrar hur du tycker att det fungerade med montana spray på teakmöbler... Grundade du innan? Vad bör jag tänka på ? (: tack på för hand mvh isabell

8 Anonym:

skriven

Hej!
Jag älskar fina skåp men har ingen tid och möjlighet att själv bygga och tillverka. Finns det möjlighet att köpa något liknande du har på bilden. Tycker om det vita med dörrar som är "omålade" med lyktan innanför?

9 Anonym:

skriven

Hej!
Jag älskar fina skåp men har ingen tid och möjlighet att själv bygga och tillverka. Finns det möjlighet att köpa något liknande du har på bilden. Tycker om det vita med dörrar som är "omålade" med lyktan innanför?

10 Anonym:

skriven

Hej!
Jag älskar fina skåp men har ingen tid och möjlighet att själv bygga och tillverka. Finns det möjlighet att köpa något liknande du har på bilden. Tycker om det vita med dörrar som är "omålade" med lyktan innanför?

11 LiBa:

skriven

Hej, mycket snyggt =) Jag har en fråga, var köpte du krönlisten? Det är precis en sådan som jag är på jag efter men har googlat som tusan utan att hitta den. Jag skulle blir jätteglad om jag fick besked =)

Kommentera här: