Köksbordet i förvandling

Idag fick köksbordet ny färg! 
Tyckte visserligen om det som det var innan, men det behövdes en uppfräschning 😄 
..och då passade jag på att byta färg 😜

Bordet köpte jag på loppis för ett par år sedan, ca 200:- om jag inte minns fel, älskar att fynda loppismöbler! 😬
Då var det helt i ek och jag målade om bordet i matt svart.. 
I somras gav jag mig på bordsytan, skrapade och slipade bort all färg.. Men har väl inte känts helt hundra, så idag gjordes det om igen 😄

Hade ingen bättre före-bild...

Såklart är det chalk paint jag har målat med 😄 .. Mina nya vän! 
Benen målade jag i old white, och bordsytan i french linen. Men målade ytan lite kors och tvärs, och slipade hela ytan med ett 220 papper efteråt. Och slutade med clear wax, resultatet blev en betongkänsla! 



Kommentarer:

1 Jeanette:

skriven

Hej!
Först vill jag tacka för all härlig inspiration till återanvändning du ger!!

Sedan vill jag fråga om färgen till bordet. När jag tittar på färgkartan på nätet gällande färgen french linen, så ser den mer brunaktig ut. Stämmer det eller den är mer åt det grå hållet?

Tack på förhand!

Svar: Hej hej! Och TACK!! Kul att inspirera! 😄
Svårt att se på just färgprover, men googla bilder på Chalk paint-french linen. Då ser du massa möbler målade i den färgen.
Jag tycker att den blir grå, fast med en varm ton. Däremot när jag tittar i burken så är färgen beige, men den förändras när den målas upp och får på ett vax. Jag har använt clear vax.
Det finns ju provburkar att köpa, om du vill testa den! 😉
Josefine Ståhl

2 Jeanette Karlsson:

skriven

Jättesnygg färg på bordet.Måste också testa på ett gammalt bord jag har!

Härlig blogg du har.

3 Erica Erlandsson:

skriven

Hej.
Måste fråga, hur håller bordet när du bara använt vaxet??
Jag har påbörjat målning av vårt ekbord och blev rekommenderad att lägga golvlack på i två lager, då skulle det hålla för "allt" sa hon..

Med vänlig hälsning Erica E

Kommentera här: